Meniu Închide

Istoria noastră

Istoria noastră

1912

Compania ZAREA își are rădăcinile la 1912 când Wilhelm Mott, înființează în București o mică făbricuță de vinuri spumante.

Provenind dintr-o familie cu o tradiție seculară în domeniu, Wilhem deprinde principiile de bază ale producerii vinului spumant în Germania. În 1900 vine pentru a lucra în România, însă abia mai apoi decide să deschidă o mică făbricuță în Calea Griviței, în capitala României.

De aici Mott își mută fabrică de șampanie în str. Luigi Cazzavillan, unde funcționează până la cumpărarea pivnițelor din Dealul Spirii, pe str. Puțul cu Apă Rece în 1922.

1914 - Marele război

Declanșarea primului război mondial a schimbat harta vinului spumant, fără a modifica nevoia de consum. Așa cum mai târziu Kurt Mott, fiul fondatorului, scria în cartea “Vinul nostru cel de toate zilele-1942” “Vinul în război a făcut întotdeauna să fie mai bine ascultat glasul comandantului și mai bine auzit glasul datoriei”. Desfășurarea frontului de vest în zona Champagne a dus la abandonul viilor și la folosirea cramelor drept adăposturi, și deci la scăderea dramatică a producției de șampanie, ceea ce a determinat orientarea consumatorilor către alte zone producătoare de vin spumant. Profitând de perioada de neutralitate a României și impulsionat de setea de strălucrie nestinsă de războiul aflat în desfășurare, Mott începe să își dezvolte piața de export.

Mott dezvoltă un produs nou – MOTT 1914 Américain – adaptându-se noului trend de la începutul secolului, lansat de marile case de șampanie. Gustul sec era preferatul americanilor, dar a fost îmbrățișat cu ușurință de consumatorii din întreaga Europă. Pe lângă deja clasicul MOTT 1914, alte sortimente adaptate timpului intră în portofoliu: MOTT Extra Dry, MOTT Brut și MOTT Demisec.

1921

În noul sediu din Puțul cu Apă Rece compania, acum numită MOTT&Fils, adaugă o bogată paletă de “licori” portofoliului de “șampanie naturală” deja consacrat: vinuri fine, vermouth, țuică, apă minerală, vin pelin, nectar.

După primul război mondial, România este economia care se reface cel mai repede. Fie că este vorba despre cultură, artă, viață socială, industrie sau agricultură, perioada interbelică este poate cea mai prolifică din istoria României. În efervescența vremurilor, “Mott peste tot” devine un adevăr al epocii, nu numai o sintagmă în reclamele interbelice. Mott devine furnizor al Casei Regale al României și al Companiei Internaționale Wagons-Lits – operatorul trenului Orient Express.

Cu exporturi semnificative în Anglia și Germania, MOTT devine brand european.

1925

În România Mott este expresia calității și a strălucirii Micului Paris, “oraș de lux și de foc” sau “orașul cel mai vesel din Europa”. Jocurile de noroc, mesele bogate și petrecerile luxoase din saloanele de vază, emblema Bucureștiului interbelic erau locuri din care nu lipsea șampania Mott. Referințe despre Mott se găsesc atât în paginile ziarelor vremii cât și în literatura românească.

“Când o femeie comandă – fie în viață – fie la un local de petrecere, fiți atenți că dorințele ce le exprimă să corespundă feminității sale. Astfel, în ce privește șampania, bucurați-vă dacă va cere MOTT 1914. Pentru că această băutură va întruni sugrageriile tuturor comesenilor, atât a băutorilor amatori de “viguros”, cât – în deosebi – a sexului frumos care apreciază nuanțe delicate.

„Faptul că: însăți Asociațiunea chimiștilor sub președinția d-lui Prof. Dr. Ștefan Minovici cu ocazia banchetului anual servit de Restaurantul Enescu a dat preferință șampaniei MOTT, dovedește cu prisosință că acest produs este natural și superior“. În 1925, o masă festivă oferită câștigătorilor ( elevi de liceu, studenți) la concursul” GAZETEI MATEMATICE” la Fabrica de Chibrituri și timbre cuprindea:”cegă cu maioneză, vol au vent, Vinegrette de pasăre, Dealu Mare roșu, Mott extra Dry, șampanie”.

1934

Odată cu ridicarea sistemului de prohibiție din Statele Unite ale Americii, Mott&Fils își deschide propria sucursală la New York, exportând cantități uriașe pentru acea vreme de vin și vin spumant, rivalizând cu marile case franceze. În aceeași perioadă, MOTT devine furnizorul vapoarelor de călători ale Societății Navale Române, produsele MOTT regăsindu-se în meniul vapoarelor transatlantice.

La a 4-a generație de specialiști, cu 100 de ani în serviciul viticulturii, MOTT este reprezentantul expertizei pe segmentul băuturilor pe bază de vin în perioada interbelică.

1948

În 1948 capacitățile de producție Mott & Fills sunt naționalizate împreună cu cele ale caselor de spumant Doctor Bazilescu și Rhein, căpătând numele de ZAREA.

În această perioadă, ZAREA devine producătorul numărul 1 de spumante din țară. Conservând Metoda Tradițională de producere a spumantului și utilizând vinuri superioare calitativ, ZAREA devine punctul de referință al întregii industrii de profil românești. Spumantul ZAREA a devenit cel mai popular spumant de pe masa românului, dar și spumantul oficial al evenimentelor diplomatice și culturale românești.

Cu întreruperi, până la înființarea secției de vermut, alături de vin spumant se va produce și vermut în cadrul fostei fabrici MOTT.

1953

Extinderea portofoliului de produse începe cu secția de brandy. Începând cu acest an ZAREA aduce în piață românească vinars-uri de calitate superioară dar și produse de masă.

Printre acestea se regăsesc DUNĂREA, SEGARCEA, TARNAVE, MILCOV și ZAREA.

Calitatea produselor va fi atestată ani de-a rândul de medalii obținute la concursuri naționale și internaționale.

1958

Deschiderea secției de vermut reprezintă o a treia extindere a portofolilului de produse. Vermutul ZAREA este de altfel primul produs din categorie realizat în România, fiind făcut după o rețetă originală ce combină într-un mod ideal vinul cu macerate din plante realizate în cramă proprie sub controlul atent al specialiștilor.

2004

Compania ZAREA parcurge cel mai important proces din întreaga istorie, intrând în parteneriat demn de reputația sa cu Schloss Wachenheim, unul dintre cei mai mari producători de vin spumant din lume.

Timp de mai mulți ani, își redefineste și modernizează portofoliul de produse, pentru a răspunde nevoilor consumatorilor din ce în ce mai sofisticați. Pe lângă brandurile tradiționale, va introduce în portofoliu categorii inovative dezvoltate în cadrul companiei, dar va adauga și branduri valoroase prin achiziții strategice.

2016

ZAREA intră în categoria cidru cu brandul DACIC Romanian Ciders, bazandu-se pe tradiţia de peste 100 de ani în fermentarea vinurilor şi producerea de vinuri spumante, avand astfel expertiza necesară fermentării sucului de mere necesar obţinerii de cidru. ZAREA îşi consolidează experienţa de producător de băuturi alcoolice fermentate, utilizând know-how românesc, suc de mere româneşti şi gusturi româneşti.

2019

ZAREA achiziționează brandul Sânge de Taur, ca parte a strategiei companiei de optimizare a portofoliului de produse cu rulaj ridicat, în ideea consolidării relației cu distribuitorii locali și rețelele de magazine. Brandul Sânge de Taur are o notorietate foarte bună, fiind cel mai vândut vin roșu dulce din România, conform Nielsen Audit retail FM 2019.

Astăzi

 ZAREA este o companie cu branduri pentru toate gusturile,
pentru toate sărbătorile, mari și mici,
de zi cu zi

Astăzi, ZAREA are o colecție de branduri de excepție, cuprinzând 20 de branduri din categorii variate de băuturi alcoolice: vin spumant, brandy,  vin liniștit, lichioruri, aperitive, băuturi albe, cidru și sangria.  Brandurile noastre sunt lucrate cu atenție, autentice, relevante, aducând ceva pentru fiecare gust și fiecare sărbătoare, mare sau mică, de zi cu zi. Compania continuă să dezvolte și să achiziționeze noi branduri, pentru a-și păstra locul în mintea consumatorilor.

Povestea ZAREA continuă…